۹ روایت از اتفاق‌ های ویژه پنجشنبه و جمعه در ایران | روز جمعه در شهر ری و مراغه چه گذشت؟

۹ روایت از اتفاق‌ های ویژه پنجشنبه و جمعه در ایران | روز جمعه در شهر ری و مراغه چه گذشت؟

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: روز پنجشنبه و جمعه، از تهران گرفته تا مشهد و مراغه مردم قدرشناس ایران در آیین بدرقه خدمتگزاران‌شان سنگ‌تمام گذاشتند و با ح

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: روز پنجشنبه و جمعه، از تهران گرفته تا مشهد و مراغه مردم قدرشناس ایران در آیین بدرقه خدمتگزاران‌شان سنگ‌تمام گذاشتند و با حضوری کم‌نظیر در آیین‌های تشییع و خاک‌سپاری، برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ جمهوری‌اسلامی رقم زدند. خیابان‌های شهرهای مختلف ایران طی روزهای اخیر مملو از جمعیتی بود که از قشرها و سنین مختلف، آمده بودند با شهدای خدمت وداع کنند؛ وداعی حماسی که بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های بین‌المللی داشته‌ و همه نگاه‌ها را به‌سوی تهران بازگردانده‌است.

Û±

تشییع خادم‌الرضا در خراسان

ظهر پنجشنبه مردم مشهد حماسه‌ای بی‌بدیل رقم زدند و در وداع با خادم‌الرضا سنگ‌تمام گذاشتند. جمعیت میلیونی مردم مشهد در آخرین وداع با شهید جمهور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، پیکر وی را تا حرم مطهر رضوی برای رساندن به خانه ابدی‌اش مشایعت کردند. وداع باشکوه مشهدی‌ها با رئیس‌جمهور شهید بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت و روزی تاریخی دراین شهر رقم زد.

Û²

رئیسی در آغوش امام رئوف(ع)

پنجشنبه در مشهدالرضا(ع) محشری برپا بود و حماسه قدرشناسی مردم ایران از رئیس‌جمهور شهیدشان به‌صورت زنده از بسیاری رسانه‌های بین‌المللی به نمایش درآمد. درنهایت پیکر خادم الرضا(ع) در رواق «دارالسلام» حرم علی بن‌ موسی‌الرضا(ع) به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

Û³

سنگ تمام بیرجندی‌ها

مردم بیرجند نیز صبح پنجشنبه گذشته در آیین تشییع پیکر مطهر شهیدجمهور سنگ تمام گذاشتند. مردم داغدار این شهر در میدان جانبازان بیرجند تجمع کرده بودند تا در مراسمی باشکوه، با رئیس‌جمهور شهید و نماینده‌ فقیدشان در مجلس خبرگان رهبری وداع کنند.

Û´

تشییع باشکوه یار دیرین رئیس‌جمهور شهید

روز جمعه شهرری تهران شاهد حضور خیل عظیم مردمی بود که آمده بودند تا پیکر پاک سردار شهید سیدمهدی موسوی، یار دیرین رئیس‌جمهور شهید را تا خانه ابدی بدرقه کنند؛ آیینی به‌یادماندنی که نظیر آن را کمتر می‌توان سراغ گرفت. پیکر پاک این شهید بزرگوار صبح جمعه با حضور پرشکوه مردم و مسئولان کشوری و لشکری، از محله دولت‌آباد شهرری به‌سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع شد.

Ûµ

پاسدار فداکار آرام گرفت

پیکر پاک شهید موسوی پس از تشییع باشکوه ازسوی مردم قدرشناس تهران، در جوار حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) آرام گرفت. در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه‌پاسداران، محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه‌پاسداران و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

Û¶

وداع با استاندار محبوب

روز جمعه مردم شهر مراغه نیز در تشییع نخستین «استاندار شهید» آذربایجان‌شرقی سنگ‌تمام گذاشتند. پیکر مطهر شهید مالک رحمتی پس از تشییع در شهرهای تهران، مشهد و تبریز، ظهر جمعه به زادگاهش، مراغه رسید تا درمیان غم و اندوه مردم این شهر در گلشن زهرا(س) این شهر آرام گیرد.

Û·

مراغه، یکپارچه غم و اندوه

مراغه‌ای‌ها جمعه، روزی به‌یادماندنی در تاریخ این شهر رقم زدند؛ همه آمده بودند تا در آیین تشییع نخستین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی شرکت و از فرزند شهیدشان قدردانی کنند. احمد وحیدی، وزیر کشور و جمعی از مقام‌های لشکری و کشوری در مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید مالک رحمتی در مراغه حضور داشتند.

Û¸

دیپلمات مقاومت در آغوش «قبله تهران»

شهید حسین امیرعبداللهیان نیز روز پنجشنبه در میان غم و اندوه خیل عظیم تشییع‌کنندگان و با حضور جمع زیادی از مقام‌های کشوری و لشکری، در شهرری تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و در کنار شهید مهدی جلادتی، از شهدای مدافع حرم، به خاک سپرده شد.

Û¹

روز عاشورایی تبریز

پنجشنبه، تبریز روزی فراموش‌نشدنی را پشت‌سر گذاشت؛ روز وداع با پدر معنوی آذربایجان و امام‌جمعه محبوب تبریز. مرکز آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در وداع آخر با شهید آیت‌الله آل‌هاشم، یکپارچه غم و اندوه بود و پیکر شهید خدمت پس از تشییع تاریخی مردم، در گلزار شهدای تبریز به خاک سپرده شد.